Як провести батьківські збори?
Поради класному керівнику з проведення зборів
- Перед початком зборів краще "залишити за дверима" поганий настрій.
- Відведіть на проведення батьківських зборів не більше 1,5 години.
- Найприємніший звук для людини - її ім'я. Покладіть перед собою список з іменами та по-батькові батьків.
- Перед початком батьківських зборів оголосіть питання, які плануєте обговорити.
- Не забудьте "золоте правило" педагогічного аналізу: починати з позитивного, потім говорити про негативне, завершувати розмову пропозиціями на майбутнє.
- Попередьте батьків, що не вся інформація може стати надбанням дітей.
- Подякуйте всім, хто знайшов час прийти (особливо татусів).
- Дайте зрозуміти батькам, що ви добре розумієте, як важко дитині вчитися.
- В особистій бесіді оцінюйте успіхи дітей щодо їх потенційних можливостей.
- Доведіть до батьків думку, що "поганий учень" не означає "погана людина".
- Батько повинен піти зі зборів з відчуттям, що він може допомогти своїй дитині.
Не варто
- Засуджувати присутніх батьків за неявку відсутніх.
- Порівнювати успіхи окремих учнів і різних класів.
- Давати негативну оцінку всьому класу.
- Переоцінювати значення окремих предметів.
- Обирати для спілкування повчальний тон.
Осмислення підсумків батьківських зборів
Підведення підсумків зборів починається на самих зборах - необхідно зробити висновки, сформулювати необхідні рішення, дати інформацію про підготовку до наступного зібрання. Важливо з'ясувати і ставлення батьків до проведених зборів, розумно заздалегідь підготувати необхідні опитувальні листи для фіксування їх оцінок і побажань. Все це згодом стане предметом роздумів для класного керівника.
Предметом аналізу повинні також стати:
- явка батьків, причини відсутності;
- персональний склад батьків, які залишилися на особисту бесіду;
- запитання батьків в ході зборів, їх участь в обговоренні питань.
Інформація про підсумки батьківських зборів повинна бути доведена до адміністрації школи і колег-педагогів.
Тематика батьківських зборів:
Початкова школа
- Психологічні та фізіологічні особливості учнів молодшого шкільного віку.
- Режим дня і його вплив на якість навчання.
- Світ очима першокласника. Особливості сприйняття в учня першого класу.
- Роль читання на початковому етапі навчання. Читання як джерело знань і одна з основ формування особистості.
- Роль гри в розширенні кругозору дитини.
- Виховання працьовитості. Розподіл обов'язків у родині.
- Діти і гроші. Сімейний бюджет і дитина.
- Пустощі і хуліганство - чи є відмінності?
- Роль сім'ї у формуванні особистості дитини.
Середня школа
- Адаптація учнів до умов навчання в середній школі: проблеми і завдання.
- Індивідуальні труднощі школярів у навчанні та шляхи їх подолання.
- Коли легко вчитися?
- Здібна дитина - не дар природи. Нездібних дітей немає.
- Роль сім'ї у вихованні культури поведінки дитини.
- Психологічні особливості підліткового періоду. Роль сім'ї у формуванні почуття дорослості і прагненні до самостійності.
- Бачити і розуміти. Співчуття, співпереживання і допомога дитині - гарантія миру, спокою і благополуччя в сім'ї.
- Особливості міжособистісних відносин підлітків.
- Психологічний стрес і підліток.
- Допомога батьків у формуванні та розвитку вольових якостей.
- Труднощі зростання та їх вплив на відносини між батьками та підлітками.
- Виховання дітей і "ножиці часу".
- Роль сім'ї і школи у виборі учнями шляху подальшої освіти.
Старша школа
- Роль батьків у процесі вибору професії та самовизначенні підлітків.
- Особливості старшого шкільного віку. Роль батьків у формуванні ціннісних орієнтацій.
- Труднощі особистісного росту і їх вплив на навчання в школі.
- Взаємодія класного керівника і батьків у формуванні класного колективу.
- Професійні наміри і можливості учнів класу.